Categories

Pages

Tuesday, January 18, 2005

Analisis pertandingan 'Boardalympics'

Berikutan artikel yang sblumnya, kepingin pula saya buat analisis tentang kumpulan-kumpulan dalam Boardalympics yang bakal dipertandingkan. Menarik banget apabila pikirkannya...

Trusnya:

Kumpulan 1: gw, Ian, Dawn, Swedish

Harus dinyatakan, yang paling berpengalaman bermain di sini adalah Ian. Pastinya! Cuma, masalahnya kekadang strateginya agak ngelirukan, sehingga yang nontonnya nggak tahu apa yang dilakukannya! Dawn pula dikenali Ratu Scrabble, dan gak kurang hebatnya dalam permainan sperti Settlers of Cataan dan Puerto Rico. Trus terang saya nyatakan, Swedish saya kurang ketahui caranya bermain, kerna jarang saya ngelihatin dia bermain. Manakala gw pula, sejujurnya rasanya gw agak cerdik bermain, cuma kadangkala 'distracted' atau hilang kawalan gitu.

Juara kumpulan 1: Antara gw dan Dawn, tapi rasanya gw! Kerna gw pastinya menggunakan Sleepy Jedi Mind tricks ha ha!!!!

Kumpulan 2: Andy, Ahmad, Loco, Triona

Seperti saya nyatakan sebelum ini, inilah kumpulan Maut! Perang yang dahsyat banget nggak pernah dilihat akan berlaku di sini!!! Kesemuanya hebat-hebat ! Andy, wakil Malaysia pertandingan Monopoly dan bijak dalam semua permainan lain, meskipun nampak agak males dan tidak berupaya! Ahmad, yang punyai semangat menang yang tinggi, walaupun dia nggak begitu tinggi (ha ha!!!)! Loco, veteran Magic yang aplikasikan semua yang dipelajarinya ke permainan boardgames, dan siapa yang bisa lupakan Triona, yang sentiasa bermain gak untuk menang, tapi menang juga gitu! Kumpulan yang pastinya menghiburkan dan seronok untuk disaksikan!

Juara kumpulan 2: Fiuh, siapa ya? Gw bajet Triona yang menang, kerna pengalaman lebih daripada Loco, dan kerna gw nggak mahu lihatin Andy dan Ahmad di pusingan akhir kelak!!! Gw simpan dendam gede banget dengan mereka berdua!!!! Moga-moga mereka saling bunuh-membunuh!

Kumpulan 3: Dennis, Is, Chen, Shop Entity (Raj)

Assumpsi di sini adalah Shop entity adalah Raj ya. Hmm... Pendapat gw, Dennis agak kurang berpengalaman dibanding yang lainnya kerna dia lebih kepada RPgames dan BoardGames yang tidak dipertandingkan. Is? Pengalaman tinggi permainan Settlers of Cataan, tapi jarang kelihatan dalam permainan lain. Jadi harusnya antara Chen dan Raj.

Juara kumpulan 3: Raj, kerna Chen nggak fleksibel dalam strateginya, manakala Raj walau kelihatan tidak bersungguh, bijak atur strategi yang bisa menang juga akhirnya!

Kumpulan 4: Shaz, Norman, Rob, Jonathan

Bagi gw, Rob dan Jonathan nggak mungkin menang, kerna mereka jarang bermain. Jadi kejuaraannya antara Shaz dan Norman, rakan rumah! Agak lucu jika dilihat begitu beda Shaz dan Norman, Shaz yang gila dan Norman yang serius 'cynical'.

Juaran kumpulan 4: Norman, dengan lojik sejuknya!

Jadi pusingan trakir akan begini: Azmin, Triona, Raj, Norman

Masalah gw ialah gak bisa guna Sleepy Jedi Mind Tricks di sini kerna semuanya gak bisa dipengaruhi! Jika Raj tidak bersungguh juga di sini, dia gak akan menang juga. Jadi antaraTriona dan Norman.

Pemenang akhirnya: Triona! Pengalamannya yang luas adalah pasport kemenangan baginya!!!

Kita saksikan ya!!!

6 comments:

Fina Thorpe-Willett said...

aih aih... a non-english speaking azmin!
suprisingly read this whole post with minor mistake.. haha.. sorry, being an indonesian teacher here. anyway, maybe you lost your identity truly now eh? non english, not indonesian but also not that much to malaysian! what a mix! congrats! :))

playtoy said...

che wah... ingat dah pernah pergi jakarta tu dah bukan orang malaysia la... selambe cakap bahasa indonesia je. ingat kita ni apa? orang tak berpengalaman ye? huh? nampaknye triona belum menang pingat emas lagi... camne ni mike? boleh jalan ke?

sashi kumar balakrishnan!

Unknown said...

Fuyoooooooooooooooo.. kelas gitu!

Lady Aurora said...

Sleepy Jedi Mind tricks will not work on me! I will not give up! It won't be easy playing against me, buddy. ^_~

Btw, don't think Shop Entity is Raj, as he said he didn't join the Board-a-Lympics, but who knows... could be someone totally unexpected. Won't put my bets on anyone till I know for sure who it is.

As for 'Kumpulan Maut', it's so difficult to tell! My money's on Triona though, as she has good strategies and good winning record, but it could be any of the others as well, as they are all so good! Ahmad, with his drive to win, Loco with his cool logic and Andy with his Andy-ness...

As for the last group... toss up between Norman and Shaz, Norman being the more likely person to win, but I think I'll put my money on Shaz. He might just win by distracting everyone with his PG-17 jokes!

Great post, btw... too bad I can't speak Indonesian dialect too well. z_z

mudster said...

I believe Shaz's jokes are either Teen rate or at least R-rated. No Where near PG-17.

ExecutorAzmin said...

Permainan akan jadi lebih kotor, ya...